maandag 31 oktober 2011

It's all in the numbers

Dat we een  nummertje zijn in deze maatschappij dat weten we natuurlijk allemaal.
De belastingdienst heeft gezorgd voor een uniek nummer (bsn) om te zorgen dat er inderdaad alleen maar nummertjes nodig zijn om alles over je te weten te komen.

Maar.... Welk nummer ben je nu echt?
Ik ben op zoek gegaan en met een beetje hulp van de BBC ben ik eruit.


Toen ik geboren werd was ik de
viermiljardvijfhonderdvijfentwintigmiljoendriehonderdzesenzestigduizendvijfhonderdvierentwintigste
(4.525.366.524) levende mens op aarde.


Toen Lex geboren werd (2 en half jaar daarvoor) was hij de 4.392.449.383 ste levende mens op aarde.
Yoy was de 6.552.506.074 ste living soul en Darryus nummertje 6.739.617.927

Zo, nu ik dat weet kan ik eindelijk weer rustig slapen...

Ook benieuwd welk nummertje jij bent? Hoeveel mensen voor jou geleefd hebben?
Ga naar BBC en reken het op simpele wijze uit.
Laat me even weten hoeveelste jij was....

2 opmerkingen: