zaterdag 22 oktober 2011

Boswandeling met grafsmaak






De bewonerscommissie van De Dreven (een wijk in Hoogezand) had een boswandeling georganiseerd door het Drevenbos. Een echte nerd wist van alles te vertellen over het bos, de planten, en de dieren die er leven.
Het leek me leuk dit met Yoy mee te maken, omdat wij zelf regelmatig in het bos te vinden zijn.
Zaterdagmorgen stonden wij dan ook met zn tweetjes aan de rand van het bos te wachten op wat zou komen.

Het was druk. Bijna 60 belangstellenden waren aanwezig. Natuurlijk was het ook niet voor niets want de bewonerscommissie had een nogal lugubere verrassing (of moet ik zeggen ver-assing) in petto.
De gemeente had het plan opgevat midden het mooie bos een crematorium te planten.
Het mooiste gedeelte van het bos aan de vlakte. Ikzelf ben fel tegenstander, voornamelijk om egoïstische redenen want als ik met de hond loop wil ik niet met dood bezig zijn. Hoe verder we vanmorgen het bos inliepen hoe feller ik werd.
Leden van de bewonerscommissie hadden door het bos heen borden neergezet, waar je wat zou kunnen verwachten wanneer het crematorium er zou staan.
Op zn zachts gezegd erg verhelderend. Het hele plan ging "leven" ....











Gelukkig kon Yoy de borden niet lezen en voor haar was het dan ook gewoon een mooie boswandeling.
Ik vond het ook een mooi wandeling en heb nog wat mooie plaatjes kunnen schieten.
De ochtend werd afgesloten met een lekker bak snert van Harco (Alle Hens).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten